Allmänna villkor
Om Truckparts Kungälv
Företaget ligger i Kungälv, norr om Göteborg. Företagets postadress är Bultgatan 13 A 442 40 Kungälv.
Önskar du komma i kontakt med oss, ring oss på telefonnummer 0734-41 22 09 eller skicka ett mail till info@truckparts.se, eller fyll i vårt kontaktformulär med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort
Öppetider är måndag till fredag klockan 8.00-16.30
Beställning
För att kunna beställa på webbplatsen måste kunden ha fyllt 18 år. Säljaren accepterar, enligt svensk lag, inte kreditköp till personer under 18 år. Säljaren förbehåller sig rätten att i enskilda fall neka eller ändra en Kunds beställning (exempelvis om Kunden uppgivit felaktiga personuppgifter och/eller har betalningsanmärkningar).
Säljaren reserverar sig för slutförsäljning samt eventuella bild- och skrivfel på webbplatsen, exempelvis fel i produktbeskrivning eller teknisk specifikation, felaktiga priser samt prisjusteringar (såsom förändrade priser från leverantörer, valutaförändringar) eller felaktig information angående om en vara finns i lager. Säljaren har rätt att korrigera sådana eventuella fel och att ändra eller uppdatera informationen när som helst. All bildinformation på webbplatsen ska uteslutande ses som illustrationer. Sådana illustrationer kan inte garanteras återge det antal varor kunden erhåller eller varans exakta utseende, funktioner eller ursprung.
Frakt och leveranser
Våra normala leveranstider för lagerförda produkter är 2-3 arbetsdagar.Beställningar inom Sverige skickas med DHL förutsatt att det är en lagervara. Detta innebär att godset anländer till ert närmaste DHL-ombud. För företagskunder så levereras det till angiven företagsadress i samband med order.
Vissa varor skickas direkt från tredjepart vilket kan innebära att försändelsen kan delas upp i flera leveranser och via olika fraktleverantörer (DHL, Postnord, Schenker).
Om godset är skrymmande så packas dem pall på grund av dess storlek eller vikt. Dessa varor levereras direkt till leveransadressen eller närmaste terminal och ej till ombud då ombuden ej kan hantera lastpallar.
För beställningsvaror gäller ej ordinarie leveranstid. Observera att även beställningsvaror ibland kan vara slut hos vår leverantör, det finns därför ingen garanterad leveranstid även om leverans oftast sker inom 7-30 dagar om inget annat är angivet för produkten.
Vid outlösta paket debiteras kund för fraktkostnad samt hanteringskostnad för beställda varor. Vi debiterar från 395 kr inkl moms och uppåt beroende på aktuell fraktkostnad. För varor som tillverkas på beställning lämnas ingen ångerrätt, du är därför skyldig att betala hela summan för varorna även om dessa inte hämtas ut.
Retur och reklamation
Retur
Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.
Vid nyttjande av din ångerrätt:
Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas via mail till info@trukparts.se ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas väl paketerade och i ursprunglig förpackning.
På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.
Skicka din retur till följande adress:
Truckparts Kungälv AB
Bultgatan 13A
442 40 Kungälv
Ångerrätten gäller inte vid:
Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
Produkter som anges som beställningsvara görs inga återköp på och går inte att returnera. En sådan order är bindande och lämnas ingen ångerrätt.
Reklamation
Produkter du köper av oss ska vara felfria vid leverans men ibland händer det att något är felproducerat och inte stämmer överens med förväntningarna. För att kunna reklamera varan ska felet vara ursprungligt, det vill säga att det ska ha funnits där när du fick varan.
Vid en godkänd reklamation kommer din produkt i första hand repareras. I andra hand ersätter vi den med en likadan eller likvärdig. I tredje hand ersätter vi dig för varan.
Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara!
Reklamera en produkt - Steg för steg
1. För att kunna reklamera en produkt hos oss måste du ha ett köpebevis, till exempel ett order- eller kvittonummer, för att kunna påvisa att varan är köpt hos oss.
2. Eventuella fel och defekter ska alltid reklameras till info@trukparts.se
Tänk på att få med följande information:
• Ditt order- eller kvittonummer.
• En kortfattad beskrivning av varför du anser att varan ska reklameras.
• En bild på skadan (om det är möjligt).
• Dina kontaktuppgifter: Namn, telefonnummer och e-postadress.
Din reklamation är påbörjad. Vi strävar efter att du ska få hjälp så snart som möjligt och vi hanterar alla ärenden i turordning. Vi återkommer med information om hur du ska gå till väga för att skicka varan till oss. Om produkten sedan måste skickas in till oss står vi för returfrakten.
Personuppgifter
Genom att handla på Truckparts AB accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte dina uppgifter till tredje part utan rättslig grund. Truckparts AB är ansvarig för behandling av personuppgifter som du lämnar till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning.
Nedan information är en summering av hur vi i enligt med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.
En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.
Vilka uppgifter lagrar vi?
För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt för- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress och köphistorik.
Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.
Rättslig grund
I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.
Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.